Το Εκκλησιαστικό ζήτημα
Είναι γεγονός οτι
ουδείς, ουδέποτε νόσησε
επειδή πήγε στην εκκλησία
ή/και κοινώνησε!
Γιατί, βέβαια, αυτή δεν είναι
η πρώτη επιδημία
στα 2.020 χρόνια
της ιστορίας του Χριστιανισμού!
Αλλά ούτε και στην παρούσα επιδημία βεβαιώνεται κάτι τέτοιο!
Αν είχε, οι αντίχριστοι
θα το είχαν κάνει βούκινο!
Το έτερον:
η Εκκλησία μας διολισθαίνει
σε αντιφάσεις
για να το 'πώ... γλυκά:
δεν μπορεί από τη μιά
να έχει ως δόγμα
το ότι η Θ. Λειτουργία, π.χ.,
είναι ιατρείον
ψυχών τε και σωμάτων
και η Θ. Κοινωνία φάρμακο
διά πάσαν νόσον,
και από την άλλη
να συνιστά στους πιστούς
να... απέχουν!
Ή το ένα, ή το άλλο,
και τα δύο μαζί δεν γίνεται!
Η Εκκλησία της Κρήτης, πάντως,
πήρε πολύ σοφότερη απόφαση
από εκείνη
της Ελλαδικής Εκκλησίας,
εντός των <πλαισίων>
της εγκαταλείψεως,
κατ' ουσίαν, του δόγματος.
Και τι σημαίνει
η εγκατάλειψη ενός δόγματος;
μήπως ακόμη και ολιγοπιστία;
εντός των άλλων πλαισίων,
των δογματικών αυτή τη φορά...
Είναι γεγονός οτι
ουδείς, ουδέποτε νόσησε
επειδή πήγε στην εκκλησία
ή/και κοινώνησε!
Γιατί, βέβαια, αυτή δεν είναι
η πρώτη επιδημία
στα 2.020 χρόνια
της ιστορίας του Χριστιανισμού!
Αλλά ούτε και στην παρούσα επιδημία βεβαιώνεται κάτι τέτοιο!
Αν είχε, οι αντίχριστοι
θα το είχαν κάνει βούκινο!
Το έτερον:
η Εκκλησία μας διολισθαίνει
σε αντιφάσεις
για να το 'πώ... γλυκά:
δεν μπορεί από τη μιά
να έχει ως δόγμα
το ότι η Θ. Λειτουργία, π.χ.,
είναι ιατρείον
ψυχών τε και σωμάτων
και η Θ. Κοινωνία φάρμακο
διά πάσαν νόσον,
και από την άλλη
να συνιστά στους πιστούς
να... απέχουν!
Ή το ένα, ή το άλλο,
και τα δύο μαζί δεν γίνεται!
Η Εκκλησία της Κρήτης, πάντως,
πήρε πολύ σοφότερη απόφαση
από εκείνη
της Ελλαδικής Εκκλησίας,
εντός των <πλαισίων>
της εγκαταλείψεως,
κατ' ουσίαν, του δόγματος.
Και τι σημαίνει
η εγκατάλειψη ενός δόγματος;
μήπως ακόμη και ολιγοπιστία;
εντός των άλλων πλαισίων,
των δογματικών αυτή τη φορά...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου