Πόνος ψυχής...
Στην ταλαιπωρημένη κλειστή θάλασσα του Αργοσαρωνικού,
και μετά τόση προσπάθεια πολλών ετών
για τη βελτίωση του οικοσυστήματός της,
βουλιάζει ένα σαπάκι με 2,5 χιλιάδες τόνους μαζούτ
δίνοντάς της τη χαριστική βολή!
Τα ερωτηματικά πολλά και μεγάλα:
1. Πώς πάει στον πάτο ένα (μικρό, έστω), γκαζάδικο,
σε 15, μόνο, λεπτά;
2. Πώς βυθίζεται ένα πλοίο σε συνθήκες μπουνάτσας;
3. Γιατί βουλιάζει ένα πλοίο αγκυροβολημένο;
4. Γενικότερα: έτσι βουλιάζουν τα πλοία;
5. Είχε διπλά τοιχώματα; είχε λέει ο πλοιοκτήτης.
Αλλά τότε, πώς διέφυγε το μαζούτ,
και μάλιστα τόσο γρήγορα;
6. Κινήθηκαν αμέσως τα σωστικά μέσα,
και εκείνα για τον εγκλωβισμό της ρύπανσης,
ή ήταν… ξημερώματα και... Κυριακή;
Η υπόθεση βρωμάει.
Κυριολεκτικά & μεταφορικά!
Κάτι βρωμάει, έγραφα, σε προηγούμενο σχόλιό μου,
για το ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ»,
που ρήμαξε τον Αργοσαρωνικό.
Και να που, πράγματι,
η μπόχα άρχισε, κιόλας, να μας πνίγει:
δύο πλοία του ίδιου πλοιοκτήτη
έχουν κατασχεθεί ως μεταφορικά μέσα λαθρεμπορίου!
Το σαπάκι που η ηλικία του πλησίαζε τον μισό(!) αιώνα
(ήταν ναυπηγημένο το… 1972!),
είχε ως επαγγελματική αποστολή
να εφοδιάζει με καύσιμα
άλλα πλοία, τα οποία ευρίσκοντο εν πλω.
Ένας πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού κάνει μια υπόθεση,
που φαίνεται να απαντά ικανοποιητικά
σε πολλά -αν όχι σε όλα- τα ερωτήματα:
ο πλοιοκτήτης πούλησε το φορτίο -το οποίο δεν του ανήκε-
σε κάποιον άλλον, μυστικά και παράνομα,
μεταφορτώνοντάς το σε άλλο πλοίο
που βρισκόταν μεσοπέλαγα.
(Σημειωτέον ότι η αξία του πλοίου
-το οποίο πήγαινε, έτσι κι αλλιώς, για παλιοσίδερα-
ήταν αμελητέα εν σχέσει με εκείνη του φορτίου του.)
Πούλησε, λοιπόν, το (ξένο) μαζούτ, ο πλοιοκτήτης,
εισέπραξε το υψηλότατο τίμημα και, κατόπιν,
γέμισε το πλοίο με θαλασσινό νερό ώστε να βυθιστεί,
αφήνοντας και κάποια ποσότητα μαζούτ,
ώστε να φαίνεται ότι όλο το φορτίο είναι μαζούτ.
Δύο έμπιστοί του ναυτικοί οι οποίοι επέβαιναν στο πλοίο
(ενώ, κατά τους κανονισμούς, θα έπρεπε να είναι τέσσερεις),
φρόντισαν να το στείλουν στον βυθό -αφού το υπερφόρτωσαν-
διοχετεύοντας νερό της θάλασσας μέσα στο μηχανοστάσιο
(απ’ όπου ήταν δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο),
γι’ αυτό και το σκάφος άρχισε να βουλιάζει από την πρύμνη.
Με τη υπόθεση αυτή «συνάδουν» και άλλα συμπαρομαρτούντα:
Η «δουλειά» έγινε νύχτα
-και μάλιστα ξημερώματα Κυριακής
που υπάρχει, έτσι κι αλλιώς, μία χαλαρότης-
ώστε τα γεγονότα να τυλίγονται σε μαύρο σκοτάδι,
και να μην υπάρξουν έγκαιρες αντιδράσεις.
Ένα άλλο «πλεονέκτημα» της «λύσης», ήταν
ότι η πετρελαιοκηλίδα θα εξαπλώνονταν
(αφού τη νύχτα δεν θα ήταν ορατή),
και όλα θα στρέφονταν σε άλλη κατεύθυνση,
τελείως αποπροσανατολιστική -μέθοδος… «σουπιά».
Οι δύο επιβαίνοντες επί του πλοίου ναυτικοί
δεν εξέπεμψαν αμέσως το γνωστό σήμα κινδύνου May Day,
ώστε να προχωρήσει απρόσκοπτα η βύθιση του πλοίου,
για να είναι σίγουρος ο καταποντισμός του «Αγία Ζώνη ΙΙ»,
και να μην υπάρχει καμία, απολύτως, ελπίδα διασώσεώς του.
Φαίνεται να είναι ένα σενάριο, με πολλή αληθοφάνεια.
Ας σημειωθεί, ακόμη, ότι το πλοίο έπλεε με βάση παράταση(!)
μιας άδειας που είχε από το αρμόδιο Υπουργείο,
-και όχι από κάποιον νηογνώμονα-, ενώ ήταν μονοπύθμενο,
-πράγμα που απαγορεύεται ρητώς από την νομοθεσία της Ε.Ε.!
(και) γι’ αυτό ελέγχεται ο χορηγήσας την παράταση.
Όλοι, δε, καταλαβαίνουμε πως θα μπορούσε,
να παρασχεθεί η εν λόγω παράταση…
Ένα άλλο θεσμικό ζήτημα είναι το πως και γιατί
δεν υπάρχει μία -και μόνο μία- αρχή
η οποία να χορηγεί το αξιόπλοον
-που δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένας νηογνώμων-,
και όχι ένας υπαλληλίσκος υπουργείου!
Μία επιπλέον πληροφορία είναι ότι
το μοιραίο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν ήταν ασφαλισμένο.
Ο λόγος απλός, αν σκεφτούμε με βάση
το ανωτέρω (διόλου απίθανο) σενάριο:
θα έπρεπε να φαίνεται ότι ο πλοιοκτήτης κατεστράφη εντελώς.
Ασφάλιση υπήρχε μόνο για ζημίες έναντι τρίτων,
όπως αυτή που συνέβη
με τη ρύπανση της θάλασσας και των ακτών.
Η προβλεπόμενη από τους θεσμούς έρευνα
θα πρέπει να ρίξει άπλετο φως
στη βρωμερή, και υπό τις δύο έννοιες, υπόθεση,
και να αποκαλύψει με ποιο τρόπο και με ποια χρονική σειρά
έχουν, πράγματι, συμβεί ποια γεγονότα,
και ποια είναι, τελικά, η αλήθεια…
http://www.zougla.gr/zouglaport/naftoistories/article/epistoli-vomva-sto-zouglagr-gia-to-navagio-tis-salaminas#.WbrrpW3UYyw.facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου