Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Το σκάνδαλο του Ο.Α.Σ.Θ. Της @Rosa Luxemburg

 

Διαβάζει κανείς και φρίττει

για τη ληστεία των κρατικών ταμείων από τη Δεξιά:

Ο.Α.Σ.Θ.: Παγκόσμια πατέντα Αρπαχτής.

Μια ιδιωτική επιχείρηση, υπόδειγμα λαμογιάς!

1959: Ψηφίζεται ο νόμος για την δημιουργία του Ο.Α.Σ.Θ..

Χαρακτηρίζεται ως "σκανδαλώδες νομοσχέδιο που ευνοεί ολίγους".

(Εφημερίδα Μακεδονία 1959.)

Έγινε τότε, η μοναδική ιδιωτική επιχείρηση στον κόσμο

με εγγυημένα τα κέρδη της απ' το δημόσιο.

Ήταν η μοναδική ιδιωτική επιχείρηση στον κόσμο,

που τα κέρδη της περνούσαν στα έξοδα.

( Δεν φορολογούνταν).

Τελευταία ανανέωση της σύμβασης με τον Ο.Α.Σ.Θ.,

έγινε το 2008 και η λήξη της,

όταν θα λειτουργούσε το Μετρό.

Απ' το 2008 έως το 2015 σταμάτησαν τα έργα του Μετρό!

2014. Δεκέμβρης (λίγες μέρες πριν τις εκλογές).

Ψηφίζεται νόμος για πρόσθετη καταβολή

απ' το Δημόσιο προς τον Ο.Α.Σ.Θ.,

ποσού ύψους 320 εκατ. ευρώ

και το οποίο φόρτωσαν στην επόμενη κυβέρνηση.

Ο Ο.Α.Σ.Θ., λοιπόν,

ήταν μια χρεοκοπημένη ιδιωτική επιχείρηση,

που λειτουργούσε με κρατική χρηματοδότηση

και εξασφαλισμένα κέρδη, απ ' το Δημόσιο.

Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο:

Απ' το 1990 έως το 2017,

ο Ο.Α.Σ.Θ. εισέπραξε απ' το κράτος, πάνω από 2 δις ευρώ!

Οι μετοχές αυτής της χρεοκοπημένης επιχείρησης,

λόγω της άφθονης κρατικής χρηματοδότησης,

απέκτησαν αφύσικες υπεραξίες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα:

1/8 ( ένα όγδοο) μετοχής, πουλήθηκε αντί 95.000 ευρώ!

Ποιά Microsoft, ποιά Apple, ποιά Deutsche Bank,

ποιά Lockheed, ποιά Exxon Mobil.

Ο.Α.Σ.Θ.! Η ακριβότερη μετοχή του κόσμου !

Τύφλα να ’χει η Wall Street !

Και έφτασε η Ώρα Μηδέν...

2017:

102 εκατ. συσσωρευμένα χρέη.

35 εκατ. ζημιές, το α' επτάμηνο το 2017!

Απλήρωτοι εργαζόμενοι.

Ακινητοποιημένα, τα 2/3 των λεωφορείων.

Άδεια ταμεία.

(Στον λογαριασμό για αγορά καινούριων οχημάτων,

υπήρχαν μόνο 600 ευρώ!)

Και παρ' όλα αυτά τα τραγικά στοιχεία,

την τριετία 2015-2017,οι μέτοχοι μοιράστηκαν 36 εκατ κέρδη !

Η κρατικοποίηση του Ο.Α.Σ.Θ. ήταν μονόδρομος.

Εάν δεν γίνονταν, ο Ο.Α.Σ.Θ. θα κατέρρεε

και η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς συγκοινωνίες !

Έτσι ξεκίνησε μια τεράστια προσπάθεια,

να εξυγιανθεί η εταιρία και να ξαναστηθεί στα πόδια της.

Και, κυρίως, να ενταχθεί ο Ο.Α.Σ.Θ.,

σ' ένα γενικότερο σχέδιο αναδιοργάνωσης

των συγκοινωνιών της πόλης (με άξονα το Μετρό).

Κόπηκαν οι σπατάλες και τα εγγυημένα "κέρδη".

Εξοικονομήθηκαν 45 εκατ.  ευρώ.

Ο Οργανισμός έχει για πρώτη φορά πραγματικά κέρδη (5 εκατ.).

Όλα αυτά με τους εργαζόμενους του Οργανισμού

να πληρώνονται κανονικά

και τους άνεργους να μετακινούνται δωρεάν.

Βέβαια έχει περάσει σχεδόν, ενάμισης χρόνος.

Και οι προσδοκίες των πολιτών παραμένουν προσδοκίες.

Γιατί υπάρχουν ακυρώσεις δρομολογίων,

καθυστερήσεις και αρκετή σύγχυση

σε σχέση με τους σχεδιασμούς της Διοίκησης.

Γιατί, ενώ είναι πολύ εντυπωσιακά

όλα τα παραπάνω στοιχεία

(τα οποία και αλίευσα απ' το φυλλάδιο που εξέδωσε ο Ο.Α.Σ.Θ.),

αυτό που μετράει πάντα είναι το αποτέλεσμα.

Αποτέλεσμα που να ανταποκρίνεται

στις προσδοκίες του κόσμου.

Και σ' αυτό, ίσως να βοηθήσουν οι "μικρές" λύσεις.

Γιατί οι μεγάλες λύσεις

(ανανέωση του στόλου των λεωφορείων,

λειτουργία Μετρό κλπ)

θέλουν τον χρόνο τους.

 

Από τον τοίχο της @Ρόζα Λούξεμπουργκ.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου